Bedrijfsfilm op internet

Bedrijfsfilm op internet

In dit artikel worden de voordelen van een bedrijfsfilm op internet uitgelegd.

Internet, social media en de reclamewereld wordt vandaag de dag gedomineerd door bewegende beelden. Het is al langer bekend dat een persoon liever een video van 30 seconden bekijkt dan 500 woorden leest. Met de enorme groei van de internet community die nieuwe ideeën, diverse video’s en nieuws deelt is de virale video op dit moment een fantastisch middel om te gebruiken als communicatiemiddel. Door Social Media zoals YouTube, LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram is het gebruik van virale video’s alleen maar toegenomen. Deze media vormen een persoonlijk mond-op-mond platform waar de video van de ene naar de andere persoon worden gestuurd waardoor de video en de boodschap wordt verspreid.

Het grootste voordeel van uw bedrijfsfilm op internet is dat hij overal en op elk moment van de dag bekeken kan worden. Op de televisie is een reclamevideo alleen te zien op het precieze moment dat deze wordt uitgezonden. Virale video’s en ook video’s geüpload op uw website zijn altijd te bekijken waar ter wereld de kijker zich ook bevindt. Bovendien zijn deze video’s voor een fractie van de kosten van andere marketing video’s te produceren. Dit terwijl ze op een leuke en persoonlijke manier de kijker zullen bereiken.

Om het gewenste effect van de virale video te behalen is het verstandig om hiervoor een professionele videomaker in te huren. Een lage kwaliteit bedrijfsfilm kan juist een negatief effect op het bedrijf hebben en het bedrijf met goedkoop en ongeschikt associëren. Een bedrijf gespecialiseerd in videoproductie kan helpen met het overbrengen van de juiste boodschap en een professionele video ontwikkelen, waardoor de video in het geheugen van de kijker blijft hangen. Zeker  in deze tijd, waar print steeds verder afneemt, is het belangrijk voor uw bedrijf om bij te blijven in de wereld waarin uw bedrijf steeds minder tijd krijgt om zich te onderscheiden. Een bedrijfsfilm is de perfecte tool om in contact te komen met nieuwe klanten en partners. Hierdoor kan je als bedrijf laten zien waar je voor staat en wat je te bieden hebt.

Wat zijn de voordelen van online video

1. En video is een communicatievorm die meer aanspreekt dan tekst en zorgt ervoor dat de kijker de boodschap beter begrijpt.
2. Video genereert viraliteit.
3. Mobiele apparaten met internet zijn een drijvende kracht achter de videoconsumptie.
4. Een video is gratis vrijwel overal gratis te publiceren.
5. Video biedt een goede integratie met de zoekmachines omdat het een goed vindbaar en indexeerbaar format is.
6. Social Media zorgen voor eenvoudige verspreiding.
7. Een video zorgt voor interactie en helpt een conversatie te starten.

Waar moet je rekening mee houden als je een online bedrijfsfilm gaat maken?

1. Zorg ervoor dat de video van de beste kwaliteit is. Kijkers zijn kritisch en veeleisend en verwachten een hoge kwaliteit videoproductie.
2. Elke digitale strategie moet rekening houden met nieuwe gebruikspatronen die worden gecreëerd door de mobiele wereld en de Social Media.
3. De lengte van een video is niet bepalend. Het verhaal moet worden verteld zoals de boodschap vereist zonder vast te houden aan een bepaalde lengte.
4. Vertrouw op platformen zoals YouTube om een groter publiek te bereiken.
5. Kies voor een nieuw, aantrekkelijk en specifiek videoformat.
6. En bovenal, boei de kijker met een unieke video, waardoor deze gedeeld en onthouden wordt!