Vier redenen waarom elke organisatie een bedrijfsfilm nodig heeft

Vier redenen waarom elke organisatie een bedrijfsfilm nodig heeft

In dit artikel wordt uitgelegd waarom elke organisatie een bedrijfsfilm nodig heeft.

Een goede bedrijfsfilm kan veel impact genereren en is een middel dat je vooral online goed in kunt zetten. Elke organisatie zou in ieder geval op een manier, via bewegend beeld, hun verhaal of diensten extra ondersteunen. Bijvoorbeeld met een goede bedrijfsfilm, al was het maar om kort en bondig te kunnen vertellen wat je doet en waar je voor staat. Er zijn nog veel meer voordelen van een bedrijfsfilm. In dit artikel wordt uitgelegd wat een bedrijfsfilm allemaal als voordeel biedt.

1. Beelden of woorden?

Deze uitspraak heb je ongetwijfeld wel eens langs horen komen: ‘een beeld zegt meer dan duizend woorden’. Stel je dan eens voor wat een bedrijfsfilm kan zeggen in slechts één minuut! Een ander groot voordeel aan een bedrijfsfilm is dat een beeld veel beter blijft hangen. We gebruiken woorden en taal om een verhaal te vertellen, maar we denken en voelen veel meer in beelden, waardoor hierbij de boodschap veel beter overkomt. Met beelden spreek je je doelgroep direct aan en kun je een gevoel overbrengen, wat met geschreven tekst stukken moeilijker is.

2. Online zichtbaarheid en vindbaarheid

Een video kan je perfect gebruiken om te delen en is daarom gemakkelijk te verspreiden op het internet. Denk bij het online delen aan social media zoals Instagram, Twitter, Facebook en YouTube. Naast dat het makkelijk te delen is dragen bedrijfsfilms ook bij aan je ranking in Google: er is immers meer content online op je bedrijfswebsite, zij het nu in de vorm van een video. Meer en vooral diverse content wordt door Google als prettig ervaren. Het resultaat? Hoger en op meerdere manieren in de zoekmachines terecht komen.

3. Een helder merk of product

Een bedrijfsfilm geeft je (potentiële) klant of relatie een heldere presentatie van wat jij wilt laten zien. Dit kan een nieuw product zijn, maar ook uitleg over een dienst of over ontwikkelingen binnen de organisatie. Een video heeft daarnaast als voordeel dat je ingewikkelde processen heel eenvoudig, helder en inzichtelijk kunt maken.

4. Het levert geld op

Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar dat is het absoluut niet. Eigenlijk had dit artikel ook kunnen volstaan met alleen dit argument, maar alle voorgaande argumenten leiden uiteindelijk tot meer omzet. Een betere online zichtbaarheid en grotere naamsbekendheid zorgen uiteindelijk voor meer bezoekers op je website. Meer bezoek betekent meer klanten, wat als het goed is leidt tot een hogere omzet.

Een bedrijfsfilm laten maken voor jouw bedrijf heeft veel voordelen en dit kan je bedrijf vooral online een behoorlijke boost geven. Heb jij interesse in een videoproductie of benieuwd wat een bedrijfsfilm voor jouw onderneming kan doen? Neem dan vooral contact op!